Kursus i kommunikation – For ærlig, konstruktiv dialog og samarbejde

Kursus i kommunikation – For ærlig, konstruktiv dialog og samarbejde

På dette kommunikationskursus lærer du at kommunikere anerkendende, ærligt og klart helt uden at træde nogle over tæerne og optrappe konflikter.

Du lærer desuden at anvende Appreciative Inquiry (AI) – En effektiv spørgeteknik, der udspringer af Positiv Psykologi og som er med til at åbne det menneskelige sind op til at kunne at se nye løsninger og muligheder. Det er således et kommunikationsværktøj, der fordrer konstruktiv tankegang og opløser konflikter.

En central del af kurset er FORSTÅELSE, PERSONLIG UDVIKLING og BEVIDSTHED.

Kursus i kommunikation, deltagerprofil

Kurset henvender sig til dig, som har brug for værktøjer til at kunne kommunikere ærligt, men anerkendende og spore dine samtalepartnere (Medarbejdere, kolleger, kunder) ind på at kommunikere tilbage i samme, konstruktive stil.

Det kan enten være i ledelseskommunikationen (projektleder, teamleder etc.) eller i kundekommunikation og service. Kurset er på de åbne kurser for ledere og medarbejdere fra alle brancher.

Ønsker i dette kommunikationskursus som et internt virksomhedsforløb, er det dog muligt at skræddersy det til specifikke brancher og målgrupper.

Det er således også muligt at deltage på kurset som et helt team, der ønsker værktøjer og en fælles forståelsesramme til forbedret dialog og samarbejde.

Kursus i kommunikation, udbytte:

– Kendskab til anerkendende og assertiv kommunikation

– Større empatisk forståelse for dig selv og andre mennesker

– Positiv håndtering af følelsesladede og konfliktfyldte situationer

– Personlig indsigt i egen kommunikationsstil – Og modet til at være ærlig

– Kompetence til at anvende AI-spørgeteknikker til problemløsende tankegang

– Metoder til at forebygge konflikter i både team-samarbejde og kunde-relationer

– Bedre samarbejde og større arbejdsglæde

Kursus i kommunikation, indhold:

– Anerkendende og assertiv Kommunikation – At få tingene sagt på en konstruktiv måde

– Lær at identificere personlighedstyper og vores forskelligheder

– Ikke-voldelig kommunikation/ “Giraf-sprog“ – Kommunikation fra hjertet

– Klagehåndtering – Hvordan du rummer ”besværlige” kunder etc.

– Skyggesider – Hvordan sider af dig selv, som du undertrykker kan bremse din ærlighed

– Hvordan du via spørgeteknikker (AI) kan bruge konflikter som kilde til udvikling

– Hvordan du stopper destruktive mønstre og vælger løsningsorienteret adfærd

– Lær at håndtere dine egne og andres følelser konstruktivt

– Aktiv lytning og styrket emotionel intelligens

– Kropssprogets betydning

Form

Kurset veksler mellem øvelser, cases og gennemgang af teori. Teorien relateres undervejs til praktiske eksempler. Der vil ind i mellem være øvelser med rollespil, da dette er en effektiv genvej til læring og få værktøjerne “ind under huden”.
Det forventes, at du bidrager aktivt under kurset.

Hvis du er interesseret i at høre mere om kurset eller booke en plads, kan du enten ringe til mig eller benytte nedenstående kontaktformular og jeg vender hurtigt tilbage.

LYDER OVENSTÅENDE INTERESSANT ELLER HAR DU LYST TIL AT HØRE MERE?

KONTAKT MIG:

Telefon: +45 40 58 59 01
E-mail: kontakt@lenemondrup.dk

Kontakt

 Lene Mondrup
Riisbakken 6
8382 Hinnerup
 +45 40 58 59 01
 kontakt@lenemondrup.dk
 CVR.: 33 90 15 85

Følg med

All rights reserved – © lenemondrup.dk 2023