OM lene mondrup

Jeg hjælper organisationer, ansatte og selvstændige med at tilegne sig de mest effektive og professionelle værktøjer til trivsel og arbejdsglæde

Jeg har siden 2008 arbejdet med HR, organisationsudvikling og kompetenceudvikling gennem rådgivning, facilitering af workshops, coaching og undervisning.

Jeg hjælper dig, som er leder, medarbejder eller selvstændig med at:

  • Implementere værktøjer til MUS, APV- og trivselsmålinger og sætte dem i anvendelse
  • Opnå høj trivsel og arbejdsglæde, herunder forebygge stress
  • Opøve dit personlige lederskab
  • Navigere fra din kerne
  • Tilegne dig stærke kommunikationsevner
  • Blive den, der bidrager til et godt samarbejde på arbejdspladsen og forstår at skabe stærke, ærlige relationer
Jeg arbejder ud fra tankegangen om, at alle mennesker søger at forene vores arbejdsliv med et dybere indreliggende ønske og passion om at bidrage til en større mening. Og at utilfredshed i ens arbejdsliv opstår, når der opstår diskrepans mellem passionen, den større meningen og de reelle daglige arbejdsopgaver.

Kunsten er således at identificere passionen og det, der giver større mening for den enkelte, for herefter at kunne holde det op mod virksomhedens mål og strategi. At skabe synergi mellem indre og ydre mål. Kun på den måde kan vi arbejde med ægte engagement og indre drive, da det er HER, at vi oplever at vores arbejdsliv er meningsfuldt.

Jeg hjælper dig, som er leder, medarbejder eller selvstændig med at:

  • Implementere værktøjer til MUS, APV- og trivselsmålinger og sætte dem i anvendelse
  • Opnå høj trivsel og arbejdsglæde, herunder forebygge stress
  • Opøve dit personlige lederskab
  • Navigere fra din kerne
  • Tilegne dig stærke kommunikationsevner
  • Blive den, der bidrager til et godt samarbejde på arbejdspladsen og forstår at skabe stærke, ærlige relationer
Jeg arbejder ud fra tankegangen om, at alle mennesker søger at forene vores arbejdsliv med et dybere indreliggende ønske og passion om at bidrage til en større mening. Og at utilfredshed i ens arbejdsliv opstår, når der opstår diskrepans mellem passionen, den større meningen og de reelle daglige arbejdsopgaver.

Kunsten er således at identificere passionen og det, der giver større mening for den enkelte, for herefter at kunne holde det op mod virksomhedens mål og strategi. At skabe synergi mellem indre og ydre mål. Kun på den måde kan vi arbejde med ægte engagement og indre drive, da det er HER, at vi oplever at vores arbejdsliv er meningsfuldt.

Min historie:

Jeg hjælper virksomheder til at blive blandt Danmarks bedste arbejdspladser

Jeg har speciale i trivsel/ arbejdsmiljø, samarbejde, ledelse og kommunikation. Denne erfaring og interesse fik jeg særligt mulighed for at dyrke og opøve i min tid som HR-partner i den internationale medicinalvirksomhed Boehringer Ingelheim. Her igangsatte jeg en række initiativer, der medvirkede til at virksomheden over en periode på kun 3 år, steg fra at være placeret som nr. 54 på Børsens liste over Danmarks Bedste Arbejdspladser til at blive placeret som nr. 7. bedste arbejdsplads. Hvilket førte til at jeg blev interviewet af instituttet bag “Great Place to Work” om vores proces og hvad vi havde gjort for at øge trivsel så markant. 

Dette gav mig blod på tanden i forhold til at hjælpe endnu flere mennesker og organisationer til trivsel og arbejdsglæde. Tilbage i 2011 traf jeg derfor en for mig vigtig beslutning om at springe ud som selvstændig og derved få muligheden for at arbejde med trivsel og arbejdsglæde i endnu større skala.

Sidenhen har min professionelle levevej været en kombination af perioder som selvstændig og interim via egen virksomhed og en ansættelse som HR chef i en it- og økonomi virksomhed. Alt for på bedste vis at balancere mit arbejds- og privatliv, da jeg i mellemtiden er blevet mor til to dejlige børn. Så et par barsler har der også været indimellem. 

Jeg har herigennem flere års erfaring med Human Resources Development og intern kommunikation i form af Employer Branding fra bl.a. Medicinalindustrien, NGO’s, IT og ingeniørbranchen.

Herunder har jeg ligeledes stor erfaring med undervisning, coaching/ rådgivning af ledere, medarbejdere og selvstændige både via mine ansættelser som HR partner, HR chef og som selvstændig trivselsrådgiver, erhvervs, ledelses- & karrierecoach samt underviser/konsulent.

Når livet skubber dig ud over kanten

Jeg kender selv til stress og manglende trivsel. Jeg har stået i den situation at være 100% alene-mor, da børnenes far har boet fast i udlandet og jeg ikke har familie omkring mig til at passe. Desuden har jeg et barn med nogle udfordringer, der har ført til skolevægring og udredning for diagnoser. Alt dette har været meget svært at stå i samtidigt med at være den eneste til at sikre vores økonomiske grundlag. Og det endte da også med, at jeg på et tidspunkt gik helt ned og i en periode hverken kunne arbejde eller deltage i sociale aktiviteter. Det har helt klart også i den grad givet mig et kæmpe skub henimod at praktisere alt det, som jeg allerede vidste og arbejdede med, når jeg hjalp og stadig hjælper andre med at finde balance, engagement, ro og trivsel i deres arbejdsliv – og i livet generelt. Jeg har været i alle psykiske afkroge og jeg kender dem så godt. Jeg tror at netop dette er det afgørende for, at jeg kan forstå og  rumme andre mennesker uanset hvad, du kommer med. 

Jeg er passioneret omkring det at vi kan skabe et arbejdsliv i overensstemmelse med vores passion og det, vi virkelig ønsker. Jeg er passioneret omkring udvikling af både mennesker og forretning. Og det vigtigste er: Det er aldrig for sent.

Min historie:

Jeg hjælper virksomheder til at blive blandt Danmarks bedste arbejdspladser

Jeg har speciale i trivsel/ arbejdsmiljø, samarbejde, ledelse og kommunikation. Denne erfaring og interesse fik jeg særligt mulighed for at dyrke og opøve i min tid som HR-partner i den internationale medicinalvirksomhed Boehringer Ingelheim. Her igangsatte jeg en række initiativer, der medvirkede til at virksomheden over en periode på kun 3 år, steg fra at være placeret som nr. 54 på Børsens liste over Danmarks Bedste Arbejdspladser til at blive placeret som nr. 7. bedste arbejdsplads. Hvilket førte til at jeg blev interviewet af instituttet bag “Great Place to Work” om vores proces og hvad vi havde gjort for at øge trivsel så markant. 

Dette gav mig blod på tanden i forhold til at hjælpe endnu flere mennesker og organisationer til trivsel og arbejdsglæde. Tilbage i 2011 traf jeg derfor en for mig vigtig beslutning om at springe ud som selvstændig og derved få muligheden for at arbejde med trivsel og arbejdsglæde i endnu større skala.

Sidenhen har min professionelle levevej været en kombination af perioder som selvstændig og interim via egen virksomhed og en ansættelse som HR chef i en it- og økonomi virksomhed. Alt for på bedste vis at balancere mit arbejds- og privatliv, da jeg i mellemtiden er blevet mor til to dejlige børn. Så et par barsler har der også været indimellem. 

Jeg har herigennem flere års erfaring med Human Resources Development og intern kommunikation i form af Employer Branding fra bl.a. Medicinalindustrien, NGO’s, IT og ingeniørbranchen.

Herunder har jeg ligeledes stor erfaring med undervisning, coaching/ rådgivning af ledere, medarbejdere og selvstændige både via mine ansættelser som HR partner, HR chef og som selvstændig trivselsrådgiver, erhvervs, ledelses- & karrierecoach samt underviser/konsulent.

Når livet skubber dig ud over kanten

Jeg kender selv til stress og manglende trivsel. Jeg har stået i den situation at være 100% alene-mor, da børnenes far har boet fast i udlandet og jeg ikke har familie omkring mig til at passe. Desuden har jeg et barn med nogle udfordringer, der har ført til skolevægring og udredning for diagnoser. Alt dette har været meget svært at stå i samtidigt med at være den eneste til at sikre vores økonomiske grundlag. Og det endte da også med, at jeg på et tidspunkt gik helt ned og i en periode hverken kunne arbejde eller deltage i sociale aktiviteter. Det har helt klart også i den grad givet mig et kæmpe skub henimod at praktisere alt det, som jeg allerede vidste og arbejdede med, når jeg hjalp og stadig hjælper andre med at finde balance, engagement, ro og trivsel i deres arbejdsliv – og i livet generelt. Jeg har været i alle psykiske afkroge og jeg kender dem så godt. Jeg tror at netop dette er det afgørende for, at jeg kan forstå og  rumme andre mennesker uanset hvad, du kommer med. 

Jeg er passioneret omkring det at vi kan skabe et arbejdsliv i overensstemmelse med vores passion og det, vi virkelig ønsker. Jeg er passioneret omkring udvikling af både mennesker og forretning. Og det vigtigste er: Det er aldrig for sent.

Uddannelsesmæssig baggrund:

  • Cand.Merc. i virksomhedskommunikation
  • Sidefag i social- psykologi og strategisk ledelse
  • Certificeret Life & Business Coach
  • Certificeret Arbejdsmiljøleder (Den lovpligtige Arbejdsmiljøuddannelse)
  • Har taget en række kurser i Positiv Psykologi bl.a. hos Robert Biswas-Diener (USA)
  • Certificeret projektleder i Prince2
  • Certificeret i diverse værktøjer til personlighedsanalyser; DISC, Peopletools & PI
  • Udlært i “WHY-processen“ af den amerikanske ledelsesinspirator indenfor Formålsbaseret Ledelse, Simon Sinek
  • Certificeret Passion Test Facilitator v. Janet Atwood (USA)

kunne du tænke dig at arbejde sammen med mig og HAR DU LYST TIL AT HØRE MERE?

KONTAKT MIG:

Telefon: +45 40 58 59 01
E-mail: kontakt@lenemondrup.dk

Kontakt

 Lene Mondrup
Riisbakken 6
8382 Hinnerup
 +45 40 58 59 01
 kontakt@lenemondrup.dk
 CVR.: 33 90 15 85

Følg med

All rights reserved – © lenemondrup.dk 2023